منتدى معهد اللغة الفرنسية بالوادي
.
منتدى معهد اللغة الفرنسية بالوادي


 
الرئيسيةالرئيسية  اليوميةاليومية  مكتبة الصورمكتبة الصور  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  قائمة الاعضاءقائمة الاعضاء  المجموعاتالمجموعات  التسجيلالتسجيل  دخول  
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» la linguistique 1er anneè lmd
الجمعة 21 نوفمبر - 23:01 من طرف Sarah_Gucci

» هدية الى احبائى اعضاء هذا المنتدى كتاب فى صوتيات اللغة الفرنسية
الجمعة 17 أكتوبر - 16:20 من طرف إيمان

» bon jour mes amis
الأربعاء 8 أكتوبر - 13:05 من طرف زهرة الزهور

» Le dialogue
الأحد 7 سبتمبر - 13:17 من طرف bouthaina alg

» salut tout le monde
الأحد 7 سبتمبر - 13:11 من طرف bouthaina alg

» Comment apprendre le Français
الأربعاء 22 مايو - 14:36 من طرف alba

» محاضرات بصوت الاستاذ بالي حمزة
السبت 2 فبراير - 10:58 من طرف krm

» حوار بين رسول الله و إبليس اللعين...حوار جميل جداً الجزء1
الأحد 23 ديسمبر - 2:01 من طرف hamza12

» بالفديو كورس كامل لتعلم اللغة الفرنسية باللغة العربية
السبت 15 ديسمبر - 0:55 من طرف lias

النواب يرفضون نظام ''أل. أم. دي''
الخميس 10 سبتمبر - 13:42 من طرف Admin

عارض
نواب المجلس الشعبي الوطني بشدة، أمس، محتوى مشروع القانون التوجيهي
للتعليم العالي، واعتبر معظمهم أن النظام الذي يراد اعتماده بموجب القانون
يمهد لعرض الجامعات الجزائرية للبيع كما حدث بالنسبة للمؤسسات الاقتصادية.


تعاليق: 0
لقاء مع مدير الخدمات الجامعية بالوادي
الإثنين 7 سبتمبر - 6:38 من طرف Admin

لقاء مع مدير الخدمات الجامعية بالوادي لتسليط الضوء على واقع الخدمات حاضرا ومستقبلا.

أجرى اللقاء السيد خليفة بلقاسمي مراسل الموقع وإسماعيل موساوي مدير الموقع.

بطاقة تعريفية



  • بونعيم مصطفى كمال من مواليد 1968 بتلمسان


تعاليق: 0
Séminaire de la langue Française
السبت 4 يوليو - 2:43 من طرف Admin
ملتقى وطني لتدارس الوضعية



المجتمع ونقص التأطير وراء تراجع مستوى اللغة الفرنسية في الجنوب


2009.05.18

رشيد شويخ
أوعز
المشاركون في أشغال الملتقى الوطني الأول حول تعليم اللغة الفرنسية في


تعاليق: 1
تصويت
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Furl  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

Conservez et partagez l'adresse de منتدى حمدان للغة الفرنسية sur votre site de social bookmarking

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتدى معهد اللغة الفرنسية بالوادي على موقع حفض الصفحات

شاطر | 
 

 'ESP' KHALAF MBARKA

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
assma



Messages : 11
Points : 31
Réputation : 0
Date d'inscription : 31/05/2010
Age : 25
Localisation : el_oued

مُساهمةموضوع: 'ESP' KHALAF MBARKA   الجمعة 4 يونيو - 20:47

Developing an English for Approach: A Russian ExSpecific Purposes Course Using a Learner Centeredperience


Pavel V. Sysoyev
sysoyev [at] pvs.tambov.ru
The Tambov State University (Russia)
English for Specific Purposes (ESP) is a young and developing branch of EFL in Russia. As T. Nazarova (1996) shows, for many years ESP instruction was limited to training special lexicon and translating numerous texts. Of course, such methods did not reflect students' interests and resulted in low learner motivation and poor participation. With the spread of the student-centered approach in Russia and the continued increase of international contacts in various spheres, much attention has been paid to the design of ESP courses that can prepare students for professional communication. However, developing new courses along such lines raises the issue of training teachers. Designing a course that can best serve learners' interests and needs is an obstacle for many instructors. How can teachers develop a new course? Where should they start? What can be done about students' poor motivation? How should teaching materials be selected? These are some of the questions that are often asked by many teachers. Therefore, the purpose of this paper is to suggest a framework for an ESP course-development process that will help teachers with some of the problems they may come across in designing a new ESP course.
Selecting and Developing ESP Materials


For many teachers, selection of teaching materials is based on their availability. Furthermore, chosen materials determine the content of the course. Quite often it serves as a justification and explanation of the use of the same syllabus with different students. In student-centered instruction, the appropriateness of materials includes student comfort and familiarity with the material, language level, interest, and relevance.
However, in some situations teachers are dependent on the materials and are required to use the same textbook over and over again. Potentially there is nothing bad in using the same teaching materials, if everything is conceptualized through a learner-centered approach. The same article or audio story can be used for developing reading or listening comprehension skills, cultural awareness, expanding vocabulary, etc. Thus, as K. Graves points out, teaching materials are "tools that can be figuratively cut up into component pieces and then rearranged to suite the needs, abilities, and interests of the students in the course (Graves K., 1996: 27).

. Course Planning



After formulating major objectives and choosing teaching material, many teachers start planning a new course. There may be different ways of organizing activities. In CLT the following pattern is traditionally used: "pre-activity ? activity ? follow up". Teachers start with what students already know or with a fairly simple task, and then pass to more complex activities. Another approach to "recycling" materials has recently become quite popular. Students learn information about the L2 country and then recycle it in the activity about the L1 country. In this way, the "Dialogue of Cultures" principle is achieved. It is recommended that teachers be flexible in course planning, i.e. that they be ready adjust the syllabus and make slight changes in the course while teaching, so that they can best address students interests and needs.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
'ESP' KHALAF MBARKA
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى معهد اللغة الفرنسية بالوادي :: الفئة الأولى :: LMDمنتدى سنة اولى لغة انجليزية-
انتقل الى: